U siebie skróciłem B i C po ok. 2cm. Lewa i prawa strona identycznie. Zostało mi na pętli regulacyjnej C jeszcze 7cm czyli przed regulacją pętla miała 11cm (2cm x2 + 7cm). Daje to na C zakres +- 5,5cm.
Tak latawiec wyszedł z fabryki.
Przy zakotwiczeniu linek A i Z w jednym punkcie nie znajdziesz nigdy punktu w którym ich długości będą równe ponieważ są one zakotwiczone w tym samym punkcie.
Problemem przy reguacji z zakotwiczeniem jak piszesz jest:
1. Nie wiemy czy jest to 10cm, czy może inna wartość. W powietrzu pewnie rózna w zależności na jakiej długości linkach się pływa. Wartość ta natomiast ma znaczenie gdzie znajdzie się punkt równej długości linek A/Z i tym samym wpłynie to na regulację B i C.
2. Jak pisałem wcześniej A, B, C i Z połączone są ze sobą poprzez system bloczków i tym samym system dźwigni. Dźwigni o róznych wartościach wynikających z geometrii miksera. Rezultat jest taki, że ta sama przyłożona siła 5kg inaczej naciągnie poszczególne linki, a z autopsji wiem że 1cm to olbrzymia różnica.
3. W momencie kiedy linka Z skróci się (a wiemy że się skraca), z geometrii punkt jednakowej długości linek A i Z przesunie się w kierunku krawędzi spływu. Tym samym przy kontroli długości linek B i C markery będą pokazywały że są one za krótkie.
Wydaje mi się, że w przekroju profil skrzydła należy traktować jako wycinek koła, natomiast linki A, B, C i Z jako promienie które powinny przcinać się w jednym punkcie. Linki A, B, C i Z nie mają oczywiście tej samej długości co wynika z grubości profilu, ale będą się stykać w tym samym miejscu ponieważ dalej linki sterowe i mocy na barze mają mieć tę samą długość.
Twój problem może być rezultatem problemu z pnkt. 3. Spróbuj zakotwiczyć A i Z w tym samym punkcie i zobacz co pokazują markery.