Proszę chętnych użytkowników ff.pl do udziału w KKC do zgłaszania się na
bracuru@gmail.comPamiętajcie, że to zawody Pucharu Polski. Trzeba mieć dobre umiejętności, aby zmieścić się w czasie zamknięcia trasy. W przeciwnym razie możecie być rozczarowani.
Mile widziane wcześniejsze doświadczenie w wyścigach na trasach pod wiatr i z wiatrem.
W zgłoszeniu podawajcie:1. Imię nazwisko
2. Datę urodzenia
3. Numer rejestracyjny auta (darmowy parking wówczas!)
4. Konkurencję w jakiej chcecie startować. Do wyboru Formuła Kite Open, Arrows Open oraz Wingfoil
5. Sprzęt (hydroskrzydło oraz latawce rozmiary).
Zapoznajcie się z tym:1. PRZEPISY1.1. Zawody będą przeprowadzane zgodnie z:
a. Przepisami Regatowymi Żeglarstwa World Sailing 2021-2024 (PRŻ)
b. Zmiany i Poprawki PRŻ 2021-2024,
c. Przepisy Klasowe Formuła Kite IKA,
d. Przepisami Rozgrywania Formuła Kite Open
e. Kodeksem Postępowania PZKite,
f. Zawiadomieniem o Zawodach (ZoZ)
g. Instrukcją Żeglugi (IŻ).
1.2. Przepisy IKA i WS -
http://formulakite.com/onb Przepisy PZKite –
www.pskite.pl zakładka „Zawody/Przepisy”
1.3. Zawiadomienie o Zawodach oraz Instrukcja Żeglugi mogą zawierać dodatkowe przepisy. Oba dokumenty mają być wywieszone na ONB podczas zawodów.
1.4. Instrukcja Żeglugi jest nadrzędnym zbiorem przepisów.
1.5. W sprawach nieuregulowanych powyższymi przepisami decyduje w pierwszej kolejności IŻ a potem przepisy IKA.
2. SPRZĘT2.1. FKO i FKOM – sprzęt dowolny z nie więcej niż czterema latawcami i jednym hydroskrzydłem, których numery seryjną będą podane podczas rejestracji. Przedział rozmiarowy zgłoszonych latawców: 15m i większy, 11m - 15m, mniejszy równy 11m, mniejszy równy 9m.
2.2. FK – sprzęt rejestrowany i zgodny z przepisami klasowymi IKA.
2.3. AO:
a. deski dowolne,
b. hydroskrzydła:
- sprzęt klasowy A’s Youth Foil Class;
- sprzęt składający się z dowolnego masztu aluminiowego do 91cm, przednia lotka maksymalna rozpiętość 590mm, stabilizator maksymalna rozpiętość 330mm, dowolny aluminiowy fuselage. Po stronie zawodnika jest udokumentowanie materiału konstrukcji masztu i fuselage w przypadku wątpliwości.
c. latawce: dowolne latawce dmuchane w przedziałach rozmiarowych:
S – większy lub równy niż 5m2 i jednocześnie mniejszy lub równy niż 8 m2,
M - większy lub równy niż 8m2 i jednocześnie mniejszy lub równy niż 10m2,
L - większy lub równy niż 10m2 i jednocześnie mniejszy lub równy niż 13m2.
d. długość linek 13-24m mierzona od zaciągniętego drążka do końcówek linek, drążek sterowniczy szerokość maksymalna 55cm,
e. system bezpieczeństwa: produkcyjny leash, „flag-out” system, standardowe podłączenie systemu do trapezu (hak, chickenloop, zrywka typu „push out”).
2.4. Wymiana sprzętu jest, w przypadku jego zgubienia lub niecelowego i nienaprawialnego jego uszkodzenia, możliwa jedynie za zgodą komisji regatowej. Zgłoszenie wymiany sprzętu musi nastąpić przed użyciem zastępczego sprzętu w wyścigu. Szczegóły określają stosowne przepisy klasowe lub IŻ.
3. FORMAT WYŚCIGÓW, TRASY I PROCEDURA STARTOWA3.1. Rozgrywane będą wyścigi floty wyłącznie na trasach pod wiatrem i z wiatrem.
3.2. Zawiadomienie o Zawodach zawierać będzie trasy możliwe do zastosowania.
3.3. Instrukcja Żeglugi będzie wskazywać trasy jakie zostaną użyte podczas zawodów.
3.4. W Pucharze i Mistrzostwach Polski rozgrywana będzie FKO oraz AO a FKOM i FK wyłącznie w Mistrzostwach Polski.
3.5. Z wyników Mistrzostw Polski wyłoniony będzie dodatkowy ranking Formuły Kite dla zawodników
startujących na sprzęcie zarejestrowanym przez IKA niezależnie od daty jego dopuszczenia.
3.6. W przypadku udziału obcokrajowców w MP FK, FKO, AO tytuły mistrzowskie będą nadane
polskim zawodnikom a nagrody zostaną rozdane według wyników zawodów.
3.7. Procedura startowa 3-2-1-0.
3.8. FKO/FK i AO – obowiązują oddzielne procedury startowe. Jedno okrążenie dla AO i dwa dla FKO/FK.
3.9. FKOM – sędzia główny będzie decydował na odprawie o wyborze pierwszeństwa startu kobiet albo mężczyzn. Każda płeć startuje wspólnie.
4. LIMITY CZASOWE:4.1. Limit czasowy do pierwszego znaku dla pierwszego zawodnika dla FKO, FK i AO wynosi 6 minut a dla FKOM wynosi 3 minuty.
4.2. Limit czasowy wyścigu dla FKO, FK i AO wynosi 20 minut a dla FKOM wynosi 14 minut.
4.3. Planowany czas do mety dla pierwszego zawodnika dla FKO, FK i AO wynosi 9 minut a dla FKOM wynosi 5 minut.
4.4. Limit czasu ukończenia wyścigu po pierwszym zawodniku na mecie dla FKO, FK i AO wynosi 10 minut a dla FKOM wynosi 5 minut.
4.5. Wymagana jest przerwa trwająca minimum 10 minut pomiędzy seriami.
Przerwa liczona jest od czasu zamknięcia mety.
5. LICZBA WYŚCIGÓW5.1. Nie więcej niż 8 wyścigów na dzień może być przeprowadzone w każdej flocie.
5.2. Nie więcej niż 4 wyścigi mogą być rozgrywane w jednej serii (jeden po drugim).
5.3. Ilość wyścigów do uznania zawodów za rozegrane dla PP – 1, a dla MP – 3.
6. PRĘDKOŚĆ WIATRUFKO, FK, FKOM - nie mniej niż średnio 6 węzłów mierzonym na statku komisji podczas procedury startowej.
AO - nie mniej niż średnio 10 węzłów mierzonym na statku komisji podczas procedury startowej.
7. PUNKTACJA według „Systemu punktacji w zawodach oraz w rankingu Pucharu Polski PZKite 2021”.
8. PROGRAM ZAWODÓW Przedstawiony będzie w ZoZ.
9. KATEGORIE WIEKOWE FKO, FKOM, FK:
a) Juniorzy (Under 19) - poniżej 19 lat; urodzeni po 31.12.2002,
b) Seniorzy - otwarta dla zawodników w każdym wieku,
c) Mastersi - ukończone 35 lat; urodzeni przed 1.01.1987.
AO
a) Juniorzy (Under 17) - poniżej 17 lat; urodzeni po 31.12.2004,
b) Młodzicy (Under 15) - poniżej 15 lat; urodzeni po 31.12.2006.
9.1. Do utworzenia kategorii wiekowej wymagane będzie minimum 4 zawodników.
9.2. Dopuszczone jest łączenie dziewczyn i chłopców w kategoriach U17 i U15 w celu utworzenia kategorii wiekowej. Wyniki tak stworzonej kategorii będą nagradzane, ale nie będą liczone do rankingu Pucharu Polski dla płci z ilością mniejszą niż 4.
10. BEZPIECZEŃSTWO 10.1. Zawodnicy startować będą w kaskach oraz kamizelkach impaktowych lub kamizelkach wypornościowych. Lycry typu BoVest nie są akceptowane.
10.2. Zalecane jest używanie tzw. „flag-out” w systemach kontroli latawca dla FKO.